Inzichten & FAQ’s

E-commerce en incasso: de ideale combo?
E-commerce en incasso: de ideale combo?

E-commerce is booming business. Er worden betaalmandjes gevuld dat het een lieve lust is. Maar e-commerce is ook een business apart. Want in geen enkele andere sector is het aankoopproces zo frictiegevoelig. De minste twijfel en het kleinste technische mankement tijdens het betaalproces kunnen die...

Lees meer
Tijd om je algemene voorwaarden aan te passen?
Tijd om je algemene voorwaarden aan te passen?

Misschien heb je wel al gehoord over het nieuwe wetsontwerp dat de consument beter moet beschermen. De nieuwe regels werden goedgekeurd op 27 april en zullen naar schatting ergens in het najaar van 2023 van kracht gaan. Maar wat zal er nu precies veranderen en wat kan je nu al doen op op tijd in...

Lees meer
3 manieren om CMA strategisch in te zetten
3 manieren om CMA strategisch in te zetten

Bij invorderingsprocedures kan CMA je merk en de identiteit van je bedrijf volledig overnemen. Dit noemen we White Label Credit Management en het biedt tal van voordelen. Maar CMA kan ook uitdrukkelijk als derde partij op het toneel verschijnen en als incassopartner met de debiteur communiceren....

Lees meer
Meet Yannick, CMA’er van de recentste lichting
Meet Yannick, CMA’er van de recentste lichting

Soms zijn de redenen om ergens aan de slag te gaan heel eenvoudig: omdat het in de buurt is, omdat de werkuren best aantrekkelijk zijn, … Zo ook bij Yannick, een van de jongste CMA’ers. Hij kende de sector niet, maar bleek wél het geknipte profiel te hebben om als dossierbeheerder aan de slag te...

Lees meer
Te laat factureren? Dit zijn de gevolgen.
Te laat factureren? Dit zijn de gevolgen.

Er bestaan strikte regels rond de facturatie. Elk product of elke dienst moet binnen een vastgelegde termijn na levering gefactureerd worden. Soms worden diensten en producten voor het gemak echter na afronding van een project samen gefactureerd. Maar wanneer is er nu sprake van ‘te late...

Lees meer
Laat je facturen innen vóór ze verjaren
Laat je facturen innen vóór ze verjaren

 Elke factuur heeft een verjaringstermijn. Wordt deze overschreden, dan kan de schuldenaar de verjaring van de factuur inroepen. Sommige debiteurs rekken het hierdoor opzettelijk lang en proberen op die manier onder een betaling uit te komen. Alles goed bijhouden en op tijd ingrijpen is dus de...

Lees meer
De eerste alarmsignalen van 2022?
De eerste alarmsignalen van 2022?

Met de eerste helft van het jaar achter ons krijgen we stilaan wat zicht op wat 2022 voor onze bedrijven in petto heeft. Eerst het goeie nieuws: we blijven onvermoeid ondernemen. Met meer dan 60.000 startende ondernemers in 2022 houdt België goed stand wat die cijfers betreft. Maar helaas krijgt...

Lees meer
CMA @ WORK
CMA @ WORK

A day in the life of Sam Naudts Over incassobureaus bestaan heel wat vooroordelen. Wie daar werkt die is weinig meevoelend, toch? Hoezo integendeel? Welke profielen vind je dan bij CMA? Wel, fijne mensen met een open visie, een constructieve geest en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Zoals...

Lees meer
10 tips om wanbetaling te voorkomen
10 tips om wanbetaling te voorkomen

Het is een feit dat tijden van crisis een negatieve invloed hebben op ons betaalgedrag. Onzekerheid doet ons twijfelen en een slag om de arm houden. En hoewel financiële problemen bij heel wat mensen een harde realiteit zijn, schuilt achter veel onbetaalde facturen toch nog heel vaak uitstelgedrag...

Lees meer
Verantwoord ondernemen door een slim transportbeleid
Verantwoord ondernemen door een slim transportbeleid

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is de laatste jaren van een trend naar een noodzaak geëvolueerd. Consumenten vinden een verantwoorde bedrijfsethiek niet langer “gewoon sympathiek”. Ze zien het als een vanzelfsprekendheid. Er wordt zelfs verwacht dat duurzaamheid en aandacht voor menselijk...

Lees meer
Een afbetalingsregeling voor uw debiteur?
Een afbetalingsregeling voor uw debiteur?

U heeft een handelsovereenkomst afgesloten met een klant en stuurde de factuur op met vermelding van de vervaldag of met verwijzing naar uw algemene voorwaarden. Helaas meldt uw klant nu dat hij niet op tijd zal kunnen betalen en vraagt om een afbetalingsplan. Wat doet u?Dergelijke aanvraag kan...

Lees meer
Het welzijn van onze medewerkers is prioritair
Het welzijn van onze medewerkers is prioritair

Zoals u eerder kon lezen, zijn we met CMA onlangs verhuisd naar een nieuw gebouw in Erembodegem. Die verhuis kwam er niet zomaar. Door onze constante groei hadden we sowieso nood aan iets groters, maar we wilden ook inzetten op meer comfort voor onze klanten én onze medewerkers. In de alsmaar...

Lees meer
Duurzaam ondernemen is een duurzaam waterbeleid
Duurzaam ondernemen is een duurzaam waterbeleid

Steeds meer bedrijven worden zich bewust van hoe ze omgaan met het milieu. Die klimaatvriendelijke aanpak wordt geëisd door klanten, maar ook door de werknemers zelf. Op de werkvloer komen alsmaar meer initiatieven om de ecologische voetafdruk te verminderen. Denk maar aan een sorteerbeleid, het...

Lees meer
Richting een energieneutraal bedrijf
Richting een energieneutraal bedrijf

Maatschappelijk verantwoord ondernemen stoelt zich op drie principes: People, Planet en Profit. Enkel door steeds rekening te houden met deze drie componenten kan duurzame groei gecreëerd worden, voor zowel de onderneming zelf als haar omgeving. Het is aangewezen om als bedrijf hierop in te zetten...

Lees meer
Van Zonnegem naar Erembodegem: CMA is verhuisd!
Van Zonnegem naar Erembodegem: CMA is verhuisd!

15 kilometer verder startten we een nieuw hoofdstuk Door onze continue groei, was het nodig voor Credit Management & Advice om te verhuizen naar een groter complex. Vanuit Zonnegem maakten we de overstap naar Erembodegem.In ons nieuwe gebouw zetten we maximaal in op comfort voor zowel onze...

Lees meer