Klantenportaal
Nog geen login of nieuwe klant?
Lees hieronder alles over ons klantenportaal.
Elke klant krijgt bij CMA een login naar zijn of haar persoonlijke klantenomgeving: Collect Online. Dankzij deze webapplicatie kan je makkelijk dossiers opvolgen en aanmaken. Een handige web-tool die je dossiers altijd en overal beschikbaar maakt. Laat CMA je dossiers onder handen nemen via Collect Online en ervaar zelf alle voordelen!
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.
Maak online je dossier aan
Elke klant van CMA krijgt een eigen account op Collect Online, onze beveiligde klantenomgeving. Daarin kan je heel eenvoudig zelf een dossier aanmaken, op elk moment van de dag. Hiervoor laad je de factuur op, de contactgegevens van je klant, je algemene voorwaarden en de eventuele herinneringen die je al hebt gestuurd. Of je sleept deze gewoon naar een beveiligde gedeelde server, waar CMA ze zelf afhaalt.
Heb je een groot aantal dossiers op te laden? Dan kan je deze ook via een Excel-lijst aan ons doorgeven, via een specifiek template van CMA.
Van zodra wij deze gegevens hebben, neemt één van onze medewerkers dit dossier bij zich. Op dat moment verschijnt ook zijn of haar naam op het portaal. Want ook al hoeft het meestal niet, het is perfect mogelijk om je dossierbeheerder rechtstreeks te contacteren.
Historiek en geplande acties
Voor elk dossier maken we een duidelijk overzicht, met een tijdlijn van de verschillende acties. Je vindt er het tijdstip en onderwerp van elk telefoongesprek, net als de inhoud van brieven, mails en sms’en. Inclusief de aangeboden betaalmethodes, die de betaling voor jouw klant zo makkelijk mogelijk maken.
Daarnaast vind je er ook de verschillende mijlpalen, zoals de nieuwe deadline voor de debiteur. Want bij het sturen van een herinneringsbrief hoort automatisch ook een nieuwe wettelijke betalingstermijn. Zo weet je perfect wanneer we, indien nodig, opnieuw contact opnemen met jouw klant.
Feedback en notificaties
Uiteraard houden wij je via het portaal op de hoogte van elke vooruitgang. Welke notificaties je ook in je mailbox wil krijgen, dat stel je heel eenvoudig zelf in via de instellingen, op basis van wat voor jou belangrijk is.
En als we toch een dringende vraag hebben, dan contacteren we je rechtstreeks. Zo hoef jij de notificaties alvast niet actief op te volgen.
Betalingen door CMA
Heeft jouw klant de factuur betaald? Dan brengen we je onmiddellijk op de hoogte. Zo weet je welke inkomsten je mag verwachten, en het is handig als je met deze klant in contact bent over nieuwe projecten.
Eens per week maken we het totaalbedrag van alle betaalde facturen aan je over.
Dashboard, zoekfunctie en rapportering
Heb je meerdere minnelijke invorderingen bij ons lopen, dan vind je het overzicht daarvan terug in het dashboard. Via een eenvoudige klik kom je in elk dossier, waar je alle details en de volledige tijdlijn ziet. Hetzelfde geldt trouwens voor de dossiers die al zijn afgesloten, ook die kan je altijd nog raadplegen.
Of je werkt via de uitgebreide zoekfunctie, volgens het zoekcriteria dat jij wenst. Op deze manier vind je ook oudere dossiers terug, zelfs als je niet exact weet waar je naar op zoek was.
Daarnaast kan je verschillende rapporten zelf downloaden. Ook kunnen we op vraag specifieke rapporten creëren, om bv. het gedrag van je klanten in kaart te brengen, of om specifieke KPI’s op te volgen.
Collect Online voor debiteuren
In het portaal is ook een aparte toegang voorzien voor debiteuren. Daar kunnen zij een betalingsbelofte ingeven, een kopie van de factuur opvragen, hun contactgegevens aanpassen, of een betalingsplan aanvragen.
Uiteraard hebben zij enkel toegang tot hun eigen gegevens, en kunnen zij op geen enkel moment jouw gegevens inkijken of aanpassen.
Creditmanagement door CMA?
Heb je het creditmanagement uitbesteed aan CMA? Dan volgen wij de betaling van je facturen systematisch op van bij de start, en vind je ook deze dossiers terug in het portaal.
Omdat wij binnen het creditmanagement al een friendly reminder sturen nog voor de vervaldag, reduceren we drastisch het aantal vergeten facturen. En als de factuur op de vervaldag nog niet is betaald, dan contacteren onze dossierbeheerders jouw klant onmiddellijk. En moeten we toch een minnelijke invordering opstarten? Dan doen wij dat uiteraard volledig zelf.
Jouw gegevens: volledig beveiligd en in België
Collect Online is een volledig beveiligde webapplicatie. Dit wil zeggen dat je niets op je pc hoeft te installeren, en vanop elk toestel toegang hebt tot jouw beveiligde klantenomgeving.
De gegevens worden opgeslagen in een Belgisch datacenter met 2 fysieke locaties, gespiegeld en regelmatig gesynchroniseerd. Zo reduceren we de kans op gegevensverlies tot een minimum. Daarnaast blijven de gegevens in België, volledig volgens de Belgische wetgeving.
Jouw account op het CMA portaal
Onze klanten ervaren het CMA portaal als een extreem handige tool, voor het opstarten van nieuwe dossiers en voor het opvolgen van hun incassoprocedures. Toch is het vooral de combinatie die het verschil maakt: een vaste dossierbeheerder die jouw dossier van begin tot einde opvolgt, waarvan elke actie onmiddellijk zichtbaar is in het online dashboard.
Want iemand die jouw bedrijf kent en begrijpt, met wie je rechtstreeks kan bellen of mailen, dat is absoluut goud waard.
Wil je de voordelen van het CMA portaal zelf ervaren?
We maken met plezier een (test)account voor je aan.
Of we laden samen het eerste dossier op, om je helemaal wegwijs te maken.