Je klant in schijven laten betalen? Niet altijd een goed idee.

Je klant proactief een gespreide betaling aanbieden? Dat kan niet zomaar. Voor je het weet val je onder de wetgeving rond het consumentenkrediet. Geeft je klant aan het bedrag niet in één keer te kunnen betalen? Dan is het beter hem of haar door te verwijzen naar een officiële kredietinstelling.

Blijkt echter na de aankoop dat je klant niet in staat is de factuur te betalen? Dan kan je werken met een afbetalingsplan. Dit lijkt op hetzelfde neer te komen, maar de insteek is uiteraard helemaal anders. Want de wetgeving op het consumentenkrediet is er net om te vermijden dat mensen in de problemen komen. Door aankopen waar ze eigenlijk de financiële middelen niet voor hebben.

Heeft je klant het moeilijk om een factuur te betalen? Neem dan eerst even contact met ons op. Dan zoeken we samen naar de beste oplossing. Kiezen we in onderling overleg voor een afbetalingsplan? Dan stellen we samen een realistisch betaalschema op, en volgen meteen ook de betalingen voor je op. Want een strikte opvolging is een absolute vereiste voor het succes van een afbetalingsplan.

Vragen? Advies nodig? We helpen je graag.

Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.