Ja, een bestelling kan perfect via mail verlopen.
Wel is er een belangrijke nuance:
- B2B: Ja, een e-mail geldt als bewijs van bestelling, ongeacht het bedrag.
- B2C: Ja, een e-mail geldt als bewijs van bestelling, zo lang het bedrag onder de €3500 blijft.
Bij een particulier mag het bedrag voor een ‘mailbestelling’ dus niet hoger zijn dan €3500. Anders moet je een contract of orderbevestiging laten ondertekenen. Voor duurcontracten (opeenvolgende diensten of leveringen) geldt deze limiet voor de totale waarde op jaarbasis.
Laat hierbij echter het gezond verstand primeren. Een kleine bestelling kan je perfect via mail regelen. En ook je algemene voorwaarden kan je in een mail versturen. Of zelfs een link ernaartoe.
Hoe hoger het bedrag echter, of hoe hoger het risico, hoe hoger ook het belang van een ondertekend contract. Uiteraard mag je het contract en de algemene voorwaarden via mail versturen. En uiteraard mag je klant deze ondertekende documenten via mail terugbezorgen. Zo heb je bij grotere projecten een stevige juridische basis.
Vragen? Advies nodig? We helpen je graag.
Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.