CMA, de neutrale derde als bemiddelaar

Robrecht De Baene werkt bij CMA sinds februari 2019, precies 5 jaar dus. Onlangs kreeg hij er enkele verantwoordelijkheden bij. Het perfecte moment dus voor een interview.

Robrecht: “Als intern aanspreekpunt voor alle ICT problemen zorg ik ervoor dat alles efficiënt verloopt. En als er zich iets voordoet, ben ik de probleemoplosser van dienst.”

Elke dag dient zich ook wel iets nieuws aan. Van projecten om de klantenfiche te updaten, tot IT-problemen bij een leverancier die de dagelijkse werking zwaar verstoren. Robrecht: “Dit soort technische problemen zijn natuurlijk altijd heel dringend, en vaak ben je toch wel even bezig om de oorzaak te achterhalen en te verhelpen.”

Gelukkig is dit een gedeelde functie. Zo kan Robrecht met zijn collega Yannick overleggen, en verdelen ze de taken in functie van wie op dat moment beschikbaar is. Want beiden hebben ze ook nog hun klantendossiers, en ook daar zijn ze regelmatig met dringende zaken bezig.

De combinatie van deze 2 jobs is heel verrijkend. Robrecht: “Tijdens de operationele projecten werk je echt naar iets toe. Je ziet de vooruitgang, en dat werkt heel motiverend. Daarnaast heb ik ook nog regelmatig contact met onze klanten en debiteuren. Zo blijf ik voeling houden met de dagelijkse realiteit, en die ervaring is op zijn beurt ook weer nuttig tijdens de operationele projecten. Dit maakt het een ongelooflijk interessante en gevarieerde job.”

5 jaar geleden zocht Robrecht een job dichtbij huis, en die vond hij bij CMA. Robrecht: “Ondertussen zijn er flexibele werkuren ingevoerd en kunnen we ook telewerken, wat ik zo een 2 dagen per week doe. Wel zorgen we dat er altijd iemand van Operations aanwezig is, mijn collega of ik. Maar ook als ik thuis werk ben ik bereikbaar voor mijn collega’s. Via Teams kunnen we altijd even overleggen, waar we ook zitten.”

Vragen? Advies nodig? Wij helpen je graag.
Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.